Deštné,Zákoutí - Luisino Údolí

Značení: modrá turisticky značená stezka

délka: 1,5 km

náročnost: 4

Začneme na křižovatce v Deštném - Zákoutí u hotelu Orlice. ZnaObrazekčka nás vede zprvu po silnici směrem na Zdobnici, po chvíli však uhybáme doprava do lesa. Čeká nás zajímavá, avšak hůře schůdná cesta podél potoka. Potok tu má poměrně velký spád a tak na svém toku vytváří četné kaskády a vodní stupně. Obzvláště působivá je tato podívaná za jarního tání. Ale nezapomeňte dávat pozor na cestu, Ta je místy vymletá a kamenitá od toho jak si po ní potůček krátil cestu.

Po nějakém čase vyjdeme na silnici. Tu přejdeme a pokračujeme po široké cestě rovně.

Z lesa vyjdeme na počátku malebné horské osady Luisino údolí. U hájovny se pak nachází rozcestí turistických tras.

Zde máme mnoho možností jak pokračovat:

A) na hřebeny Orlických hor na Velkou Deštnou či do sedla pod Jelenkou www.severovychod.estranky.cz/clanky/luisino-udoli---pod-marusou

B) po červené značce na studený vrch a do Jedlové

C) po zelené značce na Zámeček

D) po červené značce do Zdobnice